Festiwal Marketingu to największe targi dla branży reklamy i poligrafii. W dniach 13-14 września 2023 mieliśmy okazję uczestniczyć w 15. edycji Festiwalu Marketingu w Warszawie organizowanego przez OOH magazine. Jubileuszowa edycja przyciągnęła TOP dostawców branży reklamy i poligrafii.
Targom jak co roku towarzyszyły branżowe konkursy. Konkurs wyróżniał gadżety odznaczające się swoją funkcjonalnością i nowoczesną koncepcją. Zwiedzający targi Festiwal Marketingu mogli głosować na nagrodę publiczności dla najlepszego gadżetu reklamowego.
OOH magazine i wystawcy zaskoczyli nas ponownie, dostarczając mnóstwo nowych perspektyw i pomysłów.
 



Poniżej szybki skrót, tego co działo się na targach :) Festiwal Marketingu w filmowym obiektywie



Przede wszystkim, widzimy wyraźny trend ekologiczny. Coraz więcej firm koncentruje się na tworzeniu produktów, które nie tylko promują marki, ale także dbają o naszą planetę. Częściej też słyszymy o produktach certyfikowanych, których ścieżka powstania jest dokładnie udokumentowana. To oznacza, że firmy nie tylko troszczą się o jakość swoich produktów, ale także o etyczne i ekologiczne aspekty ich produkcji. Te certyfikaty świadczą o zaangażowaniu firmy w zachowanie środowiska naturalnego, redukcję emisji CO2, ochronę przyrody i zrównoważone wykorzystanie zasobów. Jeden z dostawców oferuje Zielone Paszporty swoich produktów, które poświadczają o tym jaką drogę musiały pokonać aby dostać się na nasz rynek. To znaczy, że możemy dowiedzieć się, skąd pochodzą surowce, jakie procesy produkcyjne były wykorzystywane, jakie normy ekologiczne były przestrzegane i jakie kroki zostały podjęte, aby zminimalizować wpływ na środowisko naturalne.

 

 


 

 

 

Z drugiej strony dostawcy stawiają na mocną personalizację produktów. Trend jest taki, aby produkty nie tylko były znakowane pojedynczym logotypem, ale były w pełni obrendowane dowolną grafiką. Uważam, że to fantastyczne, że produkty stają się nie tylko nośnikiem marki, ale także wyrazem kreatywności i indywidualizmu. Im bardziej wyróżnisz się na rynku tym lepiej dla Ciebie i Twojej firmy. W dzisiejszym konkurencyjnym rynku wyróżnienie się jest kluczowe, a personalizacja produktów jest doskonałym sposobem na osiągnięcie tego celu. Im bardziej wyraziste i indywidualne są produkty, tym większa szansa na przyciągnięcie uwagi klientów i budowanie lojalności wobec marki. W ten sposób personalizacja staje się nie tylko trendem, ale także strategicznym narzędziem w biznesie.



 

 

 

 

 

 Zauważyliśmy też mały powrót do dawnych lat. Ponownie na rynek wracają przenośne termometry do czoła np. w formie wizytówki. Powrót do korzystania z przenośnych termometrów to dowód na to, że zdrowie i dbałość o niego pozostają ważnymi priorytetami dla społeczeństwa, bez względu na zmieniające się trendy i technologie.

 

 

 

 

 

Swój wielki come back mają także modne kiedyś ogrzewacze do rąk, które emitują ciepło po naciśnięciu specjalnej blaszki. To świetny przykład tego, jak produkty z przeszłości mogą wrócić do łask i dostosować się do współczesnych potrzeb i oczekiwań, zachowując jednocześnie swój urok i funkcjonalność. Ogrzewacze do rąk to doskonały sposób, aby cieszyć się ciepłem i stylem w jednym.



 

 

 Na szczególną uwagę zasługują puzzle, których poszczególne elementy mogą być wycięte w indywidualnych kształtach. Dajmy na to, że reprezentujesz lotnisko i tworzysz puzzle w kształcie samolotu czy też kuli ziemskiej i każdy jeden element związany jest z Twoją branżą. Puzzel w kształcie samolotu? Walizki? Wózka widłowego? Why not :) Poziom trudności puzzli mocno zaskakuje, podobno mistrz świata w układaniu puzzli układał je ponad godzinę! (jak na mistrza 147 elementów to dosyć długo, czyż nie? :) )


 

 

 

 

 

 

Festiwal Marketingu to zawsze czas, kiedy otwieramy oczy na nowe pomysły i trendy, które mogą przynieść świeże spojrzenie na naszą działalność. Warto pamiętać, że świat marketingu jest dynamiczny i nieustannie się zmienia. Dlatego uczestnictwo w Festiwalu Marketingu to nie tylko okazja do aktualizacji wiedzy, ale także do ciągłego dostosowywania się do zmieniających się warunków rynkowych. To doskonały moment, aby w pełni wykorzystać potencjał innowacji i inspiracji, które może przynieść ten wyjątkowy festiwal. Niech to będzie czas, który zainspiruje nas do tworzenia coraz bardziej kreatywnych i skutecznych strategii marketingowych, przynoszących sukces naszym firmom. Bądźcie gotowi na nowe inspiracje i innowacje!